Terdetik

Kan lebih mahal nilai air mata itu kalau jatuhnya diatas tikar sejadah,apa guna dihabiskan airmata pada si dia yang telah pergi meninggalkan ku,sedangkan kasihnya Allah tak pernah pergi jauh dariku,aku bersyukur atas segala rahmat Mu,semoga dipermudahkan segala urusanku...

Saturday, March 6, 2010

Siapa Bilang Gadis Bertudung x Hebat!!


Killer ah!..lengkap menutup aurat pun bleh buat olie lae taw..huhu xD



Skate..bukan pengahalang..huhu


-sapa kata kalau bertudung ngn menutup aurat x leh active..ni ha buktinye..huhu

-aku respek killer kat diorng ni sebub dpt membuktikan gadis2 muslim juga dapat melakukan sukan lasak tanpa melanggar hukum Allah iaitu dengan menjaga batasan-batasan aurat..huhu

-jadi jgn la bagi alasan kata pakai tudung ngn menutup aurat ni leceh la..diorg boleh kenapa saudari x boleh?..paling banyak alasan yg didengar...panas la pakai tudung ngn menutup aurat ni..tapi 2 baru panas dunia kan..panas 'disana' nanti camna pulak?.. :)

-xpayah la nk bukak2 sana-sini cam baju x cukup kain 2..org susah pun bleh pakai baju lengkap..malu la kalau duit banyak2 tapi nk beli baju pun x lengkap sampai tebukak sana..tebuka sini..tebelah sana..tebelah sini..huhu

-orang kalau ada bende mahal..orang simpan elok2 tau..x tayang sana sini..bende mahal kan mane leh tayang2..nanti org curi..bende2 murah je orang tayang2 free..huhu :P

-pada gadis muslim yg masih x bertudung 2 aku berdoa la kpd Allah supaya tebukak pintu ati korang bagi tergerak gak nak pakai tudung..manis taw bila aku tgok perempuan bertudung ni..huhu ;)

ps:pada gadis2 bertudung diluar sana..aku mmg salute korg ah..tabik spring satu kat korg..huhu..korg mmg sentiasa menjadi pojaan hati ku!...huhu xD

11 comments:

  1. w e l l
    go go woman
    cayalah! ;0

    ReplyDelete
  2. hehe z.. klo daname un muslimah sjaty
    xpayh kot maen sk8 bnyk lg aktiviti lask laen kn..

    tgk 1st pic tu cntyk ke muslimah cmtu???
    baek pki tshrt biase yg bsa ckt n slua track biase nmpk la ok sikit dr bjubah tp kangkang2 lompat2 kn.. ish xmanis r.. buat malu gurl yg pakai jubah jewww

    n x sume yg free hair 2 x jge batas2 islam..
    myb blom time die lg nk brubh kn..

    p/s: papew un.. trosknlaa niat baek anda ni ye.. (:

    ReplyDelete
  3. kpd aishah:
    -ish2..muslimah sejati mesti kene dok rumah senyap je ke?..sape cakap islam 2 mengongkong?..kalau betol2 faham islam ni x mcam 2..islam ni syumul..perfect way of life...sape cakap muslimah sejati x leh men skate?..ade dalil ke?..selagi menutup aurat, menjaga batas2san dan x melanggar hukum2 syariah..pompuan pun boleh bersukan pa..menjaga kesihatan 2 sendiri pun adalah satu bentuk ibadah tau tak..huhu..bleh terangkan x ape beze netbal 2 ngn skate?...or skate ngn tekwando ke?..salah ke pompuan blaja tekwando?..huhu

    -Bersukan hukumnya harus, dan perkara harus kalau dibuat secara berlebih-lebihan atau tidak kena pada tempat dan masanya akan membawa mudarat. Namun jika dilakukan berpada-pada , tiada masalah. Melalui sukan kita dapat menyihatkan tubuh badan kita, dapat mengeratkan silaturrahim, dapat mentadabbur alam dan lain-lain lagi.

    -disni cuba ditekankan bukan pada pemakaian jubah semata2..yg cuba ditekankan menutup aurat..kalau pakaian menutup aurat,baju x ketat..selagi x langar hukum syarak pakai apa pun ok what.. :)

    -asal nk malu lak..org lae bangga la dpt bersukan tanpa meninggalkan larangan Allah..org pompuan pakai sluar pendek dok melompat tekangkang2 2 x malu plak?..he3

    -bertudung ke x..mmg kita x tau disisi Allah dia camna..2 urusan dia..tapi perbuatan tidak bertudung dan tidak menutup aurat 2 ditegah didalam agama..sebagai seorang muslim..menjadi satu tanggungjawab kepada kita berkongsi ilmu,ingat mengingati dan tegur menegur..seperti pesan nabi SAW x sempurna iman seseorang 2 selagi dia x kasih kat saudara semuslim dia sendiri..jika kita kasih kat saudara semuslim kita..sudah tentu kita x mahu dia terus menyimpang dari ajaran agama yg sebenar dan menyedarkan dia dengan ilmu yg kita ada..jadi jgn sesekali menggunakan ayat 'kubur lain2' seperti sesetngah individu ..jika tidak manakah letaknya kasihnya kita pada saudara semuslim kita jika tidak cuba menasihatinya mengikut kemampuan kita?..sempurnah kah iman kita jika kita x kasih kpd saudara semuslim?..think :)

    -tq..InsyaAllah,akan di teruskan..amin :)

    ReplyDelete
  4. thumbs up pd 1st pic.. terbaik! :)

    ReplyDelete
  5. bto0l2....go gades..anda mampu mengubah nyer :)

    ReplyDelete
  6. hah...BETUL BETUL BETUL....padahal lagi macho bawak skate board dari kaum adam~ ahhaha :P

    ReplyDelete
  7. ha3..xde2 kak za..mane aci ni sampai lebih2 kaum adam ni..huhu :P

    ReplyDelete