Terdetik

Kan lebih mahal nilai air mata itu kalau jatuhnya diatas tikar sejadah,apa guna dihabiskan airmata pada si dia yang telah pergi meninggalkan ku,sedangkan kasihnya Allah tak pernah pergi jauh dariku,aku bersyukur atas segala rahmat Mu,semoga dipermudahkan segala urusanku...

Monday, November 29, 2010

Lagenda Budak Hitam..huhu xD


negro malaysia
Konon2nya cerita ini berlaku di sebuah kampung di utara semenanjung Afrika yang di mana semua penduduknya berkulit hitam.Semakin hitam seseorang semakin dianggap terra (hebat) dan mulia.Pada suatu hari sepulangnya dari sekolah,ada tiga orang pelajaq yang mengagung-agungkan Pak(Ayah) depa sendiri la.


Pelajaq 1: Pak aku hitam sekali.Kelmarin hang tau Pak aku tolong aku buat sebuah kraftangan,tiba-tiba tangannya terluka dan keluaq lah darah hitam.

Pelajaq 2: Wah,itu tak terra (hebat) macam Pak aku la!Pak aku lagi terra.Kelmarin Pak aku jatuh dari atap rumah,tangannya patah dan boleh la nampak tulangnya berwarna hitam.Terra kan?

Pelajaq 3: Huh!!!itu semua tak terra la wei.Malam tadi lepaih makan hangpa tau semua keluarga aku dok ralik(asyik) tengok televisyen.Tiba-tiba pak aku kentut,lepaih saja dia kentut seluruh rumah aku jadi hitam; jadi gelap-gelita.Baru hangpa tau noooo

Pelajaq 1 & 2: Wah,terranya nya pak hang!!!!

Moral :Setiap manusia ada kekurangan dan kelebihan masing-masing, takyah la rasa diri kita hebat sgt suka membandingkan sesama insan, cukuplah dgn bersyukur dengan kelebihan n kekurangan yg kita miliki.. :)


ps:cuba hampa teka pasai apa scene last 2 abeh semua rumah jadi kelam??..jawapan dia mudah ja disebabkan depa dok pendalaman,umah xda electrik,jadi pakai pelita..last2 pak dia terkentut kat pelita 2..abeh kelam la satu rumah..huhu xD

*aku agak2 la,budak yg sence last 2 esok besaq2 boleh kerja best2 la kes dia mng guna otak..sbub benda dia habaq 2 logic..huhu xD


credit:selamat tinggal dunia

No comments:

Post a Comment