Terdetik

Kan lebih mahal nilai air mata itu kalau jatuhnya diatas tikar sejadah,apa guna dihabiskan airmata pada si dia yang telah pergi meninggalkan ku,sedangkan kasihnya Allah tak pernah pergi jauh dariku,aku bersyukur atas segala rahmat Mu,semoga dipermudahkan segala urusanku...

Monday, March 14, 2011

Seolah aku seorang rambo..



Tersentak aku dari lamunan mimpi,dengan pantas ku menoleh kekiri..
kuamati dengan teliti mesin pengukur masa menjadi saksi lalu dengan pantas aku bangun belari..
selesai dengan segala kelengkapan yg ku miliki aku bergegas kedestinasi..
tiba ditempat yg kuhajati..
lantas kubuka pintu kereta..
kulihat kembali mesin pengukur masa..
masakan ku rasa kakiku kian pantas mengorak langkah?,apakah harapanku akan musnah?

ku lihat beberapa orang pemuda..ku lihat beberapa orang saudari..
yg lengkap berjeket biru dari jauh..
yg sedang menggerakan tangan sambil mulut terkumat kamit mengira nombor..
kemudian kulihat mereka melompat..dengan senada..dengan seirama..
langkah ku makin deras..
kugagahi selaju mungkin..
namun itu semua sia2..
mereka sudah selesai urusan mereka..

kuamiti dengan teliti..
dengan perlahan2 mereka beransur melangkah ke bangunan..
yg berbunyi bising..
yg berbau minyak..
aku tiba di pintu bangunan tersebut..
kulihat mereka dipangil berkumpul disatu sudut..
kulihat ada yg dipangil kehadapan..
kulihat mukanya memandang kebawah..
sayu..
kulihat dia sedang berbicara dengan seorang lelaki yg usianya sekitar usia ayahku..
ku lihat nada lelaki separuh umur 2 kian meninggi!!..

aku tenang..
beg digalas dilepas lembut disandar di dinding pintu bangunan..
dengan penuh waspada aku menyusun langkah..
gerak badan dikawal rapi agar tidak dikesan memberi jejak..
dengan perlahan2 aku menyelinap dibelakang pemuda2 berjeket biru..
yeah!..usaha ku berjaya!..aku gagal dikesan akan kehadiran..
tiba2 terasa diri seolah seorang rambo!!.. huhu xD
Alhamdulillah..cik din(lec aku!!) x perasan aku mai lewat..huhu xD

ps:sebenaqnya aku habaq pagi tadi aku terbangun lewat last2 lambat nk pi kelas bengkel..Alhamdulillah la lecture x perasan aku mai lambat..sebab aku masuk slow2..mau dak siap la kena marah..mau nasib x baik kena halau pi balik rumah..abeh ugi 4 jam masa bengkel..huhu xD

*budak yg kena panggil pi depan 2 kes dia mai lambat la,last2 kena warning skali lagi mai lambat kena halau..huhu xD

*budak2 dok kira nombor 2 sebab aku sebelum nk masuk bengkel(click kalau nk taw lebih lanjut)kena senaman dulu,streaching la apa la..last2 lompat bintang..kalau xsama lompat bintang 2 kena ulang balik or kena tambah bilangan dia..huhu xD

No comments:

Post a Comment