Terdetik

Kan lebih mahal nilai air mata itu kalau jatuhnya diatas tikar sejadah,apa guna dihabiskan airmata pada si dia yang telah pergi meninggalkan ku,sedangkan kasihnya Allah tak pernah pergi jauh dariku,aku bersyukur atas segala rahmat Mu,semoga dipermudahkan segala urusanku...

Saturday, August 22, 2009

Bermulanya Bulan Ramadan!!..huhu :)



huhu..akhirnya sampai gak bulan yg penuh keberkatan neh..huhu..marilah kita sama amik peluang neh utk membuat amal jariah banyak2 sket sbub amalan pada bulan ini dilipatkaligandakan..tapi 2 la,smalam aku neh truk btol..tak pi pun terawih..ish2..xpa2 malam neh insyallah aku nk pi..huhu..harini first puasa..huhu..cam besa la perut ne bru nk membiasakan diri..jadi cam x sedap perut gak la sket2..tapi slalunya masalah ne setel selepas seminggu berpuasa..huhu..sahur tadi berlaku kejadian yg x best...adeke tgah2 mak aku dok masak time 2 plak gas bleh abeh..wah2..tekanan weh..kira sambal tumis udang 2 separuh masak ja..alhamdulillah la mak aku pi sambung masak kat umah tok aku yg situated kira2 beberapa langkah ja dr umah aku 2..huhu..kalo x x sahur la ri 2..aku bgun2 mule ase cam malas nk makan nasik,amik dua bijik kurma,kunyah2,tapi dok fikir jupgi x thn pulak siang karang..trus amik nasik mkn la..tgok2 overdose plak makan manyak sampai sengkak..huhu xD..sebub plus minum air milo banyak sgt kot..huhu..sambil dok tunggu nk sembahyang subuh 2 on9 la kejap..yela x kan nk tido kang susa nk bangun balik pulak..pas 2 aishah msj 'z,jgn tido lae smayang subuh dulu'..huhu sweet o!!..huhu..lpas men2 msj jup aku pun pi smayang suboh..adeh tringat sal neh..sedih plak..sbenarnya aku sudah break ngn dia kira2 beberapa minggu yg lpas..wuwu..ntah skang pun x taw status kitorang skang neh tapi yg pasti aku still syg kat dia lae..hurm...reason??..ntah aku pun x brapa pasti..tapi dia yg minx clash..dia cakap dia nk kawan je ngn aku,dia cakap kitorang lebih sesuai jadi friends kot..sbub dia cakap kalo aku x msj die pun die x rase pape pun,x rase rindu ke ape..ntah la,as usual la,aku pun akn buat emo lebih la..huhu..aku pun x pasti aku patut wat cam 2 ke x time 2..tapi cam serabut otak time 2,celaru la jgak..wuwu..sedih +marah+frus..time 2 aku x blas lansung msj dia,comment kat ms pun x blas dah..time 2 aku dok fikir cam semua yg aku wat slama neh cam berbaloi ke??..aku usaha la baik jek,aku x pnh pun kluar ngn pompuan lain even membe aku sejak we're together,tapi dia rilek pisang jek kluar ngn membe laki dia tapi bkn ber 2 la..ngn membe pompuan die skali la..tapi cam jeles gak ar kekadang kluar 4 org,kire cam 2 pasang couple plak..hurm..tapi x pa..I trust her..pas 2 membe2 aku plak dok hasut2 aku,diorg dok cakap pompuan neh jgn dok caya sgt la..ntah2 ade bf lain la..apa la..wat sparepart la..tapi aku still caya kat dia..xpa..pas 2 ramai plak dah dak2 sem 1 yg cun melecun tahap gaban nya..rambang mata jgak o dok tgok..plus ngn hasutan membe2 aku..kalo buat pun bkn aishah 2 tawu pun..tapi aku sabar gak x ikut prangai diorg,aku x ngorat pun diorang..aku usaha time cuti sem tuh merentas beratus2 kilometer semata2 nk p jumpa dia..aku even x pnh pegang tangan dia pun sbub aku syg dia,kalo boleh nk jadikan dia seseorg yg halal bagi ku,iaitu seseorg yg bergelar isteri suatu hari nanti....tapi last2 aishah 2 cakap kat die x rase pape sgt kat aku,pas 2 cakap lebih sesuai jadi friends jek??..agak2 kalo korg kat tempat aku korg rase ape ek??...tekanan2...time 2 ase lam hati cam bercampur2 la..kire aku x pnh contect die lah lps 2..sbenarnye time 2 aku rindu sesangat o sbub lame x contect..kire pegi kafe pun nampak org pendek2 sket jek cam nampak die..huhu..mlm2 tgn ase gatal je nk msj..tapi x msj gak..tapi aishah 2 die still dok msj aku..hurm..kite otak blur la time 2..dlm otak dok fikir lpas neh x mo ade pape dah ngn aishah 2 x kire pape pun terjadi..kire semua pic die lam enset aku semua abeh aku buang,kalo bleh number pun nk buang gak tapi dok 50-50 time 2..huhu..kire dok fikir nk skor kaw2 n nk blajar tahap maut lah..pas 2 ptg 2 membe aku ajak aku pegi jemaah kat masjid solat magrib,aku pun fikir dah lama x jemaah,laepun time 2 kira 2,3 hari lae nk bulan puasa..aku pun pegi la..balik 2 ase tenang sgt..xserabut dah,tgok2 aishah 2 msj aku "hye zhafran,nme sye aishah,nk bekenalan bole x?..ikhlas n jujo ne..btol2 ne"..huhu..so sweet meh..huhu..kire die x putus ase la nk kawan jgak ngn aku,aku pun tefikir la,watpe la aku dok buat emo bley,bkn de faedah pun..yg suda 2 suda la..laepun kan ramadan dah dkt..buat abeh pahala puasa aku ja dok marah kat org nanti..huhu..aku pun balas la..upenye2 die pun rindu kat aku..2 la..dulu cakap sgt kate x rase pape la,ape la,last2 x msj baru seminggu rindu plak..huhu..ntah la..org slalu kate..manusia neh slalu kalo bende dok ade bkn nk perasan or appraciate ble dah x de baru nk rase..huhu..ntah la..lpas sembang2 last2 make decision nk stay camni..camni 2 camne??..aku pun x taw..huhu xD..tapi sampai sekarang aku still berharap cerita kami akn berkesudahan ngn baik..huhu :)..bak kate org putih kira happy ending la..huhu xD


pic yg dicurik dari blog beliau(pic aku ngn dia yg diedit oleh si dia)..huhu xD

ps:
To aishah,of cause I will rememebered all the our's memory..how could I forget all those beautiful memories..my friends said we were sweet n well fit 4 each other..hurm..I do think so..n dont say ur bad..its not like u were the bad or antagonis caracter part in this scene,u are good girl because u are the girl that I had fall 4..huhu :)....u have ur right to said what u felt,n btw..dont be scared about the karma things,because know that I will never ever hope bad things ever happened to the person that I loved so much..n I always hope n pray 4 the best in your life..huhu :)

2 comments:

  1. jgn emo2 lebey naa...
    life keeps rolling..
    t one fine day, kamoo akn jumpa ur soulmate yg akan terima n sayang kamoo seadanya :)

    ReplyDelete
  2. sesungguhnya ucop lebih dekat dengan anda....

    ReplyDelete