Terdetik

Kan lebih mahal nilai air mata itu kalau jatuhnya diatas tikar sejadah,apa guna dihabiskan airmata pada si dia yang telah pergi meninggalkan ku,sedangkan kasihnya Allah tak pernah pergi jauh dariku,aku bersyukur atas segala rahmat Mu,semoga dipermudahkan segala urusanku...

Monday, August 3, 2009

Berakhirnya cuti sem!! ..huhu xD

waa~..esok nk masuk dah balik belajar!!..huhu..rasa malas plak selepas sekian lama bercuti..semangat cuti x abeh lae walaupun dah lama bercuti!!..huhu xD...aku ne cam besa la..slalu pemalas..wat keja mau last2 minute ja..haih..bila nk berubah pun x taw la,(tapi akhir2 neh aku banyak berubah dari taun2 yg lepas..huhu xD)...aku igt lagi tragedi yg menyedihkan lae menyayat hati berlaku kepada aku tempohari..hari 2 mak aku dok bising la ckp aku bila nk pi bayar duet yuran kamsis ngn pengajian aku sebub cuti dah nk abeh sbub aku keja dok tangguh nk bayar,last2 satu hari 2 aku mengambil keputusan drastik utk berubah dan terus bangun awal pagi 2,kira2 jam 10 pg..kira awal ka??..huhu xD...(uit jgn igt aku x solat subuh plak,aku solat dulu baru tido balik..huhu xD)...yela dipendekan cerita selepas menjamah roti cicah susu(x leh blah gila menu ri 2..ha3 xD)..aku pun tanpa membuang masa terus mengisi slip pembayaran bank 2 la,lpas 2 aku trus bergegas ke cawangan bank islam berhampiran,lpas tkn no giliran aku pun pegi la tekan duit..aku ne sebenarnya mempunyai masalah menekan mesin atm..ha3 xD..truk btol..sbub taun ne la first time aku da kad bank tersebut,aku nk tekan wang yuran pengajian dan kamsis aku yg berjumlah rm 260 hengget 2,tapi dok tersilap tekan jek..huhu xD..lpas berjaya mengeluarkanya aku tgok ada 50 org lae dpn aku berdasarkan no giliran aku..haih aku pun mengambil keputusan utk melihat kedai peralatan memancing dikedai berhampiran kerana keboringan,yela duit time 2 ngah tebal lam dompet,ase cam gatal tgn je nk bli fishing rod baru..huhu xD...selepas kira2 40 minit merayau2 aku tgok no giliran dah dekat dah,aku pun masuk balik lam bank tersebut..kira2 selpas 10 minit number aku pun sampai,aku pun bergegas la pergi ke kauter..tetapi satu yg telah mengejutkan berlaku,kak di kaunter tersebut mengeluarkan perkataan"dik ne kne bayar kat BSN neh"..sambil ketawa2 kecil..jiwaku umpama direntap2 dengan satu perasaan yg sangat memalukan..wkakak xD...aku ngn penuh malu berundur perlahan2 bersama muka yg sedang cuba bertukar ke kaler merah..ha3."alamak camna bleh x baca"..itu saja yg dpt ku ungkapkan pada kak tersebut..aku dpt merasakan org disekitar juga tersenyum melihat telatahku..aku dgn penuh perasaan merendah diri terus dengan pantas berlari2 anak kearah pintu keluar..akhirnya sifat kemalasan ku untuk melihat2 ketika mengisi slip pembayaran tersebut terbayar juga..kerana sikap malasku dan suka wat keja last minute yg lansung x tgok pun slip 2 btol2 main isi ja..last2 wat penat ja aku pi tunggu dkt sejam+dpt malu..wakkaka xD...Alhamdulillah la time 2 bsn x tutup lae..time 2 dah dkt pkul 4.30..aku terus ke bsn aku pelanggan yg ke 2 terakhir kerana bsn tutup pd jam 445..huhu xD..lpas bayar aku terus meraikanya dgn membeli air jambu batu 88 di tepi jalan berhampiran..huhu..begitu lah kisah ku..dah2 esok nk bangun awal plak..nk pi daftar..dok merapu2 plak kat cni..ok lah..chow adios..huhu

1 comment:

  1. haha. nak gelak ckit boleh pasal kisah malu u kat BSN.. kah2. sabolaa :)

    ReplyDelete