Terdetik

Kan lebih mahal nilai air mata itu kalau jatuhnya diatas tikar sejadah,apa guna dihabiskan airmata pada si dia yang telah pergi meninggalkan ku,sedangkan kasihnya Allah tak pernah pergi jauh dariku,aku bersyukur atas segala rahmat Mu,semoga dipermudahkan segala urusanku...

Saturday, August 15, 2009

Bermulanya Sem 2!!.. wuwu

wah2..pejam celik,sekarang dah masuk sem 2 dah..teringat kenangan lampau time sem 1..yela..time gila2 dulu2,time study time final sama2..huhu..mmg layan ah..huhu..skang dah x macam dulu,banyak geng2 gila2 dulu 2 dah duduk luar sbub x dpt asrama,jadi terpakselah diorg stay kat umah sewa kat kawasan berhampiran,sbub aku bdak baik yg jarang wat kes(ha3..pasan xD)...Alhamdulillah aku dpt asrama..tapi suasana dah x hapenning cam dulu dah..membe2 pun ade yg kne placed kat block lain..lain plak ngn cita aku..adeke patut,bdak lpas LI(latihan industri) 2 dia gi curik bilik aku..yg mat siam pulak dapat asrama pi dok luar jugak..haih..macam2...aku time lpas daftar 2 msuk2 tgok2 bilik aku dah penuh dah ngn barang2..time 2 x da org..plik gak aku sampai keempat2 katil kat bilik aku 2 dah berpunya..haih..bia betul..tgok number kunci ngn no bilik same jek..x kan silap kot..pas 2 aku tgok ade nota atas meja cakap 'kpd budak yg baru daftar,atas sebab yg x dpt dielakan kami terpaksa mengambil bilik neh"..pas 2 diorang tinggal no. telefon ngn kunci bilik block A5..gila ah..kuarhajo btol..sedap2 nk halau aku pi block a5..dah la jauh nk mampos block 2..pas 2 tempat 2 cam alien bagi aku sbub aku bkn da kawan pun kat si2..camna nk buat assignment??..nk pegi klas??..waa~ x sanggup aku..time 2 aku x taw lae mat siam nk masuk lae ke x..aku pun pikir la..bek tunggu mat siam dlu nk bincang ngn dia camna..tgok2 dia plak pi dok luar..wah2..bertambah rumit la hal neh..lpas 2 aku try pegi blek bilik 2..tgok2 ade la makhluk2 tersebut sedang men computer..aku cakap la kat diorang ade kosong lae ke..diorg cakap dah penuh dah 4 org..naseb bilik kawan aku kosong sbub kawan die nk benti dah sebub kne repeat 3 paper..tapi bilik tingkat 4 ar..adeh..aku pun wat keputusan la menetap jela kat bilik atas 2..naseb bdak2 lpas LI 2 cakap elok2 ngn aku..kalo x mmg nk gaduh dah kat c2..tapi dok fikir gak ar..time 2 aku 2 org jek dtg diorg 4 org..masak gak ar tgok badan diorg besar2 gak...laepun aku dok fikir x mo gaduh2..yela dtg nk blaja kan bukan nk tunjuk kuat..kalo nk gaduh2 bek x yah dtg belajar..nawaitu 2 nk menuntut ilmu dtg sini..tapi geram gak ar diorg suke2 hati je wat aku cam 2..cam sedap2 je nk suh aku gi block lain..pas 2 memikirkan lae kalo gaduh susah,sbub 2 org bdak lpas LI 2 mmg dok c2 secara sah, 2 org lae 2 jek dtg dr A5...kalo aku gaduh2 pas 2 berjaya suh dak 2 org 2 balik ke a5,aku still kne dok ngn dak2 2 org lae 2 sampai abeh sem..wah2,,x leh bayang camna..dah la aku sorg2 jek mat siam x da..buatnya 2 org 2 kitai aku sorg2 lam bilik 2 time tgah tido ke mampos aku..ha3 xD..hurm..aku try gi pejabat warden nk 2kar bilik..tapi malangnye x leh..siap kne marah2 lae ngn penyelia asrama 2..kan sng kalo dia kasi ja 2kar,mesti setelnye masalah neh..adeh,macam2..aku bkn pe..nanti klo dak baru nk masuk,budak rayuan ke nk masuk bilik yg aku dok skang neh camne??..dah la menetap secara haram je neh..last2 aku pgi cakap la kat dak2 lpas LI 2..aku cakap la aku x kisa dok bilik skang neh tapi aku cakap kalo dak baru masuk aku x kira aku kna msuk blek la bilik aku yg lma 2..dia pun setuju..kire setel gak ar buat sementara waktu..tapi asanya x da dah kot bdak2 nk masuk..tapela harap2 cam 2 la..kte tgok la..ade dak baru nk masuk ke x..kali neh mmg aku x kira dah kalo da dak baru nk masuk bilik aku dok skang neh,aku nk amik balik bilik aku..ape jadi pun jadi la..bukan nk tunjuk kuat tapi nk amik hak aku jek..btol x??..aku dok minx doa la bagi masalah neh setel cpat sikit..amin..tapi aku sbenarnya dah bahagia dok bilik skang neh..kira ok la ada 3,4 org membe kamcing kat atas neh..huhu

No comments:

Post a Comment