Terdetik

Kan lebih mahal nilai air mata itu kalau jatuhnya diatas tikar sejadah,apa guna dihabiskan airmata pada si dia yang telah pergi meninggalkan ku,sedangkan kasihnya Allah tak pernah pergi jauh dariku,aku bersyukur atas segala rahmat Mu,semoga dipermudahkan segala urusanku...

Monday, July 20, 2009

FISHING RESULT!!!..huhu :)


Aku yg sedang memberi tumpuan dlm misi mengecapi kemenangan..wkakak xD


suasana ketika pertandingan..best2..huhu


ne lah ikan yg berjaya aku tangkap..skang sudah selamat dimasak gulai..R.I.P ikan..huhu xD

At last,the result had been been known,guess what,aku x cakap kosong beb!!..aku berjaya menibai keempat2 barisan penggempur terbaik paktam kuh!!..yg dibarisi oleh mak tam(pernah masuk paper "makcik tewaskan pemuda"..dia dpt tpt 1st lam pertandingn time 2 kalahkan abeh peserta laki lain walaupun dia peserta wanita tunggal time 2!).. dan paktam(taiko memancing dalam keluarga sebelah mak aku!!),paktih ku dan ank paktam,spupu ku Faizi!!(pernah memenangi tempat pertama di kawasan pendang dengan wang berjumlah rm 3000)...huhu..yg rata2 nya berlatar belakangkan pemancing professional...tetapi semuanya terpaksa akur selepas aku berjaya menaikan seekor ikan yg dikenalpasti sebagai sejenis spesis Ikan duri(ntah,aku bknya knl sgt ikan2 neh ntah betul ke x..ikan 2 rupa parasnya nk mcam ikan semilang 2..huhu)..kira2 tepat pada jam 10.30..hatiku melonjak2 kegirangan selepas mendapati umpan udang segar yg dibeli dipasar berhampiran dilabuhkan tidak sampai 15 minit sebelum diragut rakus(cewah..ha3) oleh ikan tersebut,aku dengan segera merangkul erat batang rod ku yg meliang liuk umpama penyanyi dangdut melentur lembut kerana mendapat tentangan ikan..huhu xD..aku dengan penuh semangat memusing mechine rod ku supaya tali dapat dikampul tetapi dengan penuh waspada walaupun keadaan ku begitu excited ketika itu kerana khuatir habuan terlepas..huhu xD...lpas2 angkut trus marshal pertandingan datang..huhu..aku ngn exited membayangkan wang rm5000 dalam gengaman sbub time 2 x da org lansung dpt ikan..aku sorg ja..huhu xD..tanpa mengendahkan keadaan sekelilig aku terus membiarkan imiginasi ku run wild..ha3 xD..aku membayaq kan sebuah guitar Ilbanez beserta amp roland micro cube dirangkul erat dalam pelukan ku..wkakak xD..tetapi semua impianku itu hancur musnah bagaikan buih2 ombak yg menghempas kepantai apabila umpan2 para peserta bahagian rusuk kiri pantai tersebut mula membuahkan hasil dengan beberapa sentapan yg kuat..huhu..akhirnya aku kencundang ditangan mereka selepas siren dibunyikan tanda masa pertandingn sudah tamat pada pukul 12.30 dengan aku mendapat tempat yg ke 16..wuwu..tapi aku tidak pulang dengan tgn kosong kerana mendapat wang saguhati sebanyak rm100 hengget bersama kegembiraan berjaya mengalahkan pakcik2 kuh yg rata2 nya taiko2 memancing belaka sedangkan aku masih newbie..huhu xD...tatkala ketika itu paktam ku masih tidak dapat melupakan kenangan ngeri lae tragis yg dihadapinya semasa pertandingn berjalan kerana mata kailnya yg disangka direntap oleh ikan pari rupa2 nya tersangkut pada perut haiwan yg dikhuatiri perut babi..wkakak xD..kejadian itu menyebab aku ketawa selama beberapa minit tanpa henti diselangi ketawa paktih ku sambil mengutuk2 paktamku..huhu xD..mlm neh paktam aku ajak pi mengai plak..mungkin kerana kecewa kerana tidak mendapat sebarang ikan..huhu xD..akhirnya paktih ku membuat keputusan utk mengajak ku memancing di kolam ikan jika ada masa kelapangn kerana frus duit rm50 nya burn begitu saja dikejohanan kali ini..huhu..harini kami enjoy altought I did'nt sucesfull to get the first pize..huhu (^^)

1 comment:

  1. wek!
    padan muka xdapat ikan..heeee
    berangan ja lebih..2 la.. :p

    ReplyDelete