Terdetik

Kan lebih mahal nilai air mata itu kalau jatuhnya diatas tikar sejadah,apa guna dihabiskan airmata pada si dia yang telah pergi meninggalkan ku,sedangkan kasihnya Allah tak pernah pergi jauh dariku,aku bersyukur atas segala rahmat Mu,semoga dipermudahkan segala urusanku...

Saturday, January 9, 2010

Jake Sully boleh berjalan??



-->huhu..ntah ape2 nye headline la aku letak ne,sbenarnye saje je nk cakap ri 2 aku pi tgok avatar..he3..aku taw org dah tgok berkurun dah tapi saja je nk cakap aku pun pi tgok..huhu xD..jln cite die mmg gempak ah..special effect x yah ckp lah,mmg terbaik ah,kire boleh bagi best movie of the year 2009 lah..huhu..kire keseluruhan filem neh aku x rasa borink pun
-->ramai yg cakap,filem neh ade banyak hiden message,yela yg biase2 2 cam suh jage alam sekitar,global warming ngn suh bencikan peperangan



-->tapi aku tertarik ngn satu pendapat tentang hidden message lam filem neh yg menyatakan 'contains heavy implicit criticism of America's conduct in the War on Terror'..hurm..yela cube korg fikir kan america 2 slalu je gune name nk hapuskan terrorist la tapi sebenarnye diorg ade agenda ngn kepentingan tersembunyi yg lain,cam nk amik minyak kat iraq ngn afganistan 2 dan beberapa kepentinagn yg lain..kan same cam ketua keselamatan keselamatan kat pandora 2 cakap,die cakap sebub nk jage keselamatan semue org kat pandora 2 la padahal diorg yg dulu gi ranapkan pokok tempat tinggal kaum na'vi 2 utk amik mineral berharga yg secara kebetulan ada belungguk2 betul2 bwh pokok 2,bile geng2 na'vi 2 berkumpul ramai2 ketua keselamatan kat pandora 2 pun cakap ini memberi ancaman kepada diorg pas 2 diorg ckp nk perang habis2saan dgn mengebom telaga apa ntah kat tempat kaum navi 2,sebjik cam perangai org israel yg rampas tanah org palestin,dah la rampas pas 2 pi bunuh lae plak hbeh org awam palestin atas alasan nk pertahankan diri sedangkan kebanyakan org palestin 2 kebanyakan cuma bersenjatakan batu ngn lastik je,cam kaum na'vi 2 la yg cuma guna arrow je pun sedangkan geng2 manusia ne ade missel ngn chopper kira lae berganda2 advance lae la dr kaum na'vi 2.


-->tapi ada jugak pendapat menarik yg aku bace dr satu blog neh cakap filem ne cam cuba sebarkan msj x baik,sebub si tuan director filem ne seorg freemasonic director,si James Cameron 2 la..aku pun x berapa paham apa 2 sebenarnya freemason tapi apa yg aku paham benda ne macam ada kaitan ngn yahudi la,pas 2 pahaman depa ne sesat camna ntah,mcam diorg percaya semua tuhan 2 sama,cam pahaman aties jugak kot..ala kan dalam filem avatar 2 diorg cakap semua org yg dah mati 2 kembali bersatu ngn enwa 2,klau korg pnh tgok cite final fantasy 7 advant children,2 pun same gak pahaman bodo ne,tapi diorg ganti ngn nama gaia,lam filem 2 pun cakap enwa tu x pilih side tapi cuma nk balance alam ini,pahaman2 ne secara x lansung cuba diserapkan lam kepala otak kita oleh puak2 yahudi ne,cuba kalau budak2 tgok,mesti sedikit sebanyak akan terpengaruh,tapi rasanya bukan takat budak,bapak budak pun boleh terpengaruh kalau akidah x kuat,seperti salah sorg org yg komen ne "after watching this movie,what i found is,this movie is trying to spread words with marvelous vision that brainwashing us"there is no God"you can feel the message at the end of the movie."eywa" can fix you.what is eywa?"..think.. sebagai seorg hamba Allah yg beriman,kita kena percaya yg lepas mati kita akan dihisab amalan bukan bersatu ngn nama merepek2 2 atupun sembah pokok cam lam filem 2,akidah pun kene kuatkan lah dan berkata cuma ada Allah yg satu dan islam 2 pegangan agama ku dan kata pahaman fremason ne sesat secara total!!!.



-->tapi aku terbayang la time geng2 kaum na'vi 2 bersatu walaupun ngn bersenjata kuno leh mng lawan geng2 manusia yg bersenjataakan canggih,aku terfikir kalau semua umat islam bersatu,insyAllah tentu x jatuh baitulmaqdis yg menjadi tempat paling suci ke 3 bagi umat islam 2 kat tgn org yahudi,tapi cam susah la sedangkan hamas sendiri pun bergaduh ngn fatah..hurm..

ps:teringat satu ayat yg aku baca time kempen gaza kat tempat aku...kata seorg Rabi yahudi,"jgn mimpilah umat islam untuk mng menentang kaum yahudi selagi bilangan org yg berjemaah di masjid diwaktu subuh tidak menyamai bilangan org yg berjemaah sewaktu solat jumaat"..perh..pendek je pun ayat ne tapi penangan die boleh tahan pedih gak n mendalam maksudnye tambah2 kalau kene kat batang idung sniri..hurm..

No comments:

Post a Comment